Salı, Ocak 03, 2006

Noel,Yilbasi,Sabah sporu,Kar.....1.Bölüm

©2006 cafewien.blogspot.com Blogumu okuyanlar bilir, ben ve sevgili kiz (ve hayat) arkadasim gecen hafta Klagenurt da idik, noel ve Yilbasini gecirmek icin.Sagolsun havalarda bir güzeldi ki , kar durmak bilmedi.
Bu nedemek, mecburu sabah sporu,kahvaltidan sonra al eine,küregi,salla babam salla,birde geceleri hava -13 lere indigi icin buz tutmus, insan telef oluyor valla, bu olay 3 gün arka arkaya devam etti, allahtan sonra kar yagisi durdu, yoksa yollardan bizi kaziyacaklardi artik.Bir de temizlemesen daha kötü ,buzlasiyor bu sefer kazma ile kirman gerekecek, sanirim bu sayede götürdügümüz tatlilari da birazda olsa hak etmis olduk.Siz apartmanda oturmanin degerini bilin, simdi Viyana´ya döndük de ohhhh dedik valla.


©2006 cafewien.blogspot.comGectigimiz hafta icinde neler yaptik, biraz da onlardan bahsedelim,gecen gün genel bir özet vermistim zaten, MOH in sayfasina da bir göz atin o da anlatmis nasil gectigni günlerin.
Klagenfurt un hemen bitisinde RADSBERG adi verilen bir yer var, sehre yukaridan bakan, yürüyüs ve "kar kosusu" pistlerinin bulundugu ,güzel bir "köy". Noelin hemen ertesi günü babasini da kandirarak MOHin, oraya yürüyüse gittik.Bu adamlar nasil yapiyor bilmiyorum ama , kar yagdiktan bir süre sonra ,temizliyorlar ve yollar kupkuru bir sekilde kaliyor,havada soguk oldugu icin kar da erimiyor tabiki, her sefer hayret ediyorum,sanki ellerine havlu alip kurulamislar gibi.Köy dediysem bizim anladimiz köylere benzemiyor tabiki (ya da ©2006 cafewien.blogspot.commalesef ). Evin önünde at heykeli olmasinin sebebi ,at yetistiriyor olmalari sanirim, resimde yok ama iki tanesi ortalarda kosusuyordu biz gecerken ordan.
Bu resimleri cekerken asil "kar yagisi" daha baslamamisti,herhaldebirkac gün sonra buraya glesek , catidaki dama bir 60-70 cm daha ekleme olurdu herhalde.Biz Klagenfurt dan geldigimizden beri kar yagisi iyice cosmus,hatta bugun MOH un anlattigi bir seye cok güldüm, annanesinin evinde balkonun üzerini camla kaplayan firma telefon edip, üstündeki karlari temizleyin, agirliktan dolayi bir sey olursa bizim sorumlulugumuz altinda degildir,diye haber vermisler.Almanya ´da meydana gelen Cati cökme olayi da catinin bu agirligi tasiyamamasindan meydana gelmis. Üzücü bir olay.
©2006 cafewien.blogspot.com
Yürüyüs sirasinda bir vadiden cikinca ,karsimiza yeni bir acik alan cikti, arkada karli tepeler,al sana kar manzarasi.


Sohbet ede ede , ve bu arada da biraz abarti kalin giyinmeden dolayi haiftende ter ata ata 1 saatlik kisa bir tur yapmis olduk.


Yazimi bari bir gün batimi ile bitireyim.Daja Kar manzarali fotograflar var , yeri geldikce koyacagim bloga , hepsi bu kadar degil.
Görüsmek üzere....
©2006 cafewien.blogspot.com

5 yorum:

D dedi ki...

Ne güzel resimler bunlar. Masal kitabı okuyormuşum gibi geldi. Çok özendim.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

tskler,
devami var :-)
Aslinda kiz arkadasim ve annesi havanin acik oldugu tek günde kayak yapmaya gittiler,Italya-Slovenya -Avusturya nin kesistigi noktada bir yer.
http://service.it-wms.com/dreilaendereck/
Oranin resimlerini cekmek kismet olmadi, bir daha sefere belki.

sibella dedi ki...

ELLERINE SAGLIK ARKADASIM,NE GUZEL YERLERMIS,SAOL PAYLSATIGIN ICIN:)

melike dedi ki...

resimler bana heidi yi hatırlattı. oralar da olmak istedim ama bizim buralar da kar yagdigi zaman çok güzeldir. özellikle Sultanahmet Meydanı anlatılmaz olur. istanbul da kar yagmaya başlar başlamaz solugu Sultanahmette alırım. nereye bakacagınızı şaşırırsınız o kadar güzeldir ki, meydan da durup dönerek bakarsanız ancak tadına varabilirsiniz.
bir de bogaz var. kar yagarken belediye otobusüyle üsküdar dan , Anadolu Kavagına gitmek anlatılamaz, ancak yaşanır.
tabii bunları kar camurlaşmadan , buz olmadan yapacaksınız. yani ilk bir iki günden sonrası da rezilliktir o da ayrı.
blogun var mı diye sormussunuz. kaçak gecekondu gibi temeli atılmış , ama kat çıkılmamış bir blogum var. vazgectim, çünkü beni bagımlı yapar diye düşündüm. okumaya ve başka hobilere vakit kalmaz dedim. belki birgün aktif hale getiririm.
melike.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Ben Istanbul da kismen yüksek bir yerde , Levent tarafinda oturdugum icin ,aslinda ilk kar genelde bizim oralara düserdi.Hatirlarim kücükken bir gün araba ile Arnavutköy e inidigimizde arabanin üstünde kalan karlar vardi , millet dagdan mi geliyorsunuz diye sormustu.
Levent,Akatlar tarflari betonlasmadan önce orlarda "KIRLAR" vardi,cocuklugumz orlarda oynamak ile gecti.Kar yagdiginda diz boyu saplanirdik yürürken oralarda.Hatta yeni siteler yapilmaya baslamdan önce ölcüm icin cakilan kaziklarin yerleri degistirmistik ,adamlara KILLIK olsun diye.
Bu arada karla ilgili kötü bir animda vardir Istanbulda,sanirim 10 yasinda idim , okula servisle gidiyordum ilk sene,aniden kar bastiripda ,okullar tatil olunca ,bizim servis araci bir sekilde gelmedi ve bende taksimden Levente ,bizim sitenin otobüsünü bekleyerek gitme karari verdim.Sanirim 4 saat beklemistim orda, millet sokaklara düsmüs,annem o günden beri kulagindan cinlama oldugunu söyler :-(.cocukluk iste ,taksiye binipte eve gitmeyi düsünmüyor insan , parayi eve varinca veririrdim nasil olsa.

Gelelim Blog olayina,bence bir baslik at ve icinden geldikce yaz,o zaman zaten cok seri bir sekilde yaziyor insan.Diger hobby lerini etkileyecegini sanmiyorum, tam tersine daha da pekistiriyor,cünkü bunlari baskalari ile paylasmak cok ayri bir olay.
Yine roman yazdim,
senden de yeni haberler bekliyorum.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin