Pazartesi, Ocak 23, 2006

MEMOIRS OF A GEISHA


Bu haftasonu, MOH la beraber "MEMOIRS OF A GEISHA" ya gittik, MOH baslarda biraz tereddüt etti ama ben görüntüleri merak ettigim icin ,onuda ikna etmem zor olmadi. Uzak doguda gecen filmleri eskiden beri severim,özellikle Hindistan ve Japonya.
Film 1997 de yilinda cikan Arthur Golden in kitabindan senaryoya cevrilmis.Kitap 32 dile cevrilmis,"New York Times" in, iki sene boyunca Bestseller listesinde yeralmis.
Film 1930 lu yillarda Japonya nin Hanamachi "district" de geciyor,kelime anlami "cicek sehri".
Bu sehirdeki önemli yerler;
okiya (geysani ailesinin evi) ,
ochaya (cay evleri, geysalarin gösterilerini yaptiklari,ikramda bulunduklari yer),
kaburenjo (geysalarin bulustuklari,icinde ders verilen odalarin oldugu, "kemban" bürolarinin, yani ödemelerin takip edildigi,yönetim bölümleri bulunan yer).

Filmin konusuna cok girmeyecegim, nasil ola bir kisminiz seyredece,heyecanini kacirmak istemem,kisaca kücük yasta ailesinden satin alinan bir kizin ,nasil Geysa olup,verdigi mücade,ask,entrikalar,kiskanclik,......
Ben biraz filmle ilgili ilginc detaylar yazmayi tercih ediyorum,filmin özetini yazmaktansa,zaten her yerde bu filmle ilgili yazilar var son günlerde.
Filmin gectigi 30lu yillardaki Hanamaci bölgesinde o dönemle ilgili artik bir yapi olmadigindan,yapimcilar buna baska bir care bulmuslar.Filmin tamami Kalifofornya´da ,bir at cifliginin arazisinde kurduklari sette cekmisler. Filmin dekorlarindan sorumlu olan John Hoskins , simdiye kadar "bir film icin kurdugum en büyük set" demis.Film icin 40a yakin ev kurulmus, birde 75 metre uzunlugunda bir köprü.Bu olayin aglanacak yani ise, cekim sonu tüm setin buldozerlerle yerle bir edilmis olmasi.
Film Kaliforniya´da cekildigi icin hava sartlarini da Japonya ya uydurmak icin bir care bulunmus, 120mx120m bir branda ile günes filtre edilerek, japonya daki bir kis vakti ortami yaratilmis.
Film icin 5 konteynir mal gemis japonyadan , cesitli dekor ve özellikle evin ic duvarlari icin pirinc kagidi,yerdeki tatami ler(.Set kurulurken oyuncularda yogun bir egitime alinmis, yürüme ,oturma, kalkma ,dans konularda.O dönem kiyafetleri ile hareket etmek tam bir sanat.Filmde görülen 4 kiraz agacinin üzerindeki tüm cicekler elle tek tek dikilmis, hepsi yapma yani,üsenmeden yapmislar, helal olsun dedim sadece icimden.

Film japonya hakkinda olsa da bas rol oyuncusu Zhang Ziyi cin asilli,bu da biraz tepki yaratmis.
Gecen gün bu film hakkinda bir dokumentasyon izlemistim, daha dogru dolayli olarak bu filmden de bahsedildi.Japonya daki geysalar hakkinda idi,filmin tam olarak gercek geysa yasamini anlatmadigini söylüyordu simdi Amrrikada yasayan Japon bir ekspert (kendisinin annanesi de geysa imis ayni zamanda,simdi de japon dans dersleri veriyor), filme danisman olarak davet edilmis, ama ilk günün aksami kocasina telefon eder sunu demis, "Darling ,I am coming home", pek begenmemeis anlasilan :-)
Baslangicta beklentisi az olan MOH filmi benden daha cok begendi, ben de begendim ama 10 üzerinden 7 verdim,resimler,müzikler gercekten cok güzeldi.Gittgimiz sinamaninda dev bir ekrani oldugundan,izlemek ayri bir güzeldi.
Filmle ilgili bircek internet sayfasi var, sonsuz sayida resim var,buldugum Helloziyi adli sayfada daha orjinal resimler var, baska sayfalar da olmayan.
Gidip ,görün, sanirim begeneceksiniz, konuyu begenmeseniz bile resimleri kesin begeneceksiniz,

Iyi filimler,

sayonára!

6 yorum:

sibella dedi ki...

deligtcim ben de izlemeye calisacagim,olmadi dvd de artik..bende cok seviyorum bu tarz filmleri,goruntuleri gozumde canlandirabiliyorum,fotografik olarak bile cok guzel duruyorlar,gordugum kadariyla..kitabini okumayi da istiyorum,tam benlik bi hikayeye benziyor..bu arada geysa olmak icin uzun yillar gerekiyormus diye okumustum gazetede,iyi bir geysa olmak icin cok kulturlu de olmak gerekiyormus diyordu,cunku gelen misafirleriyle herseyi konusmalari gerekirmis..bu arada sen madama butterfly izledin mi?ben henuz izlemedim ama supermis..sanirim hala oynuyor bizim buralarda...saol paylastigin icin...

penzey dedi ki...

cok romantik eminim!!! basrol oyuncuna da hayranim acikcasi. o hatunun filmlerini izlemek hep cok keyifli.ne guzel bilgiler vermissin TD, icim aydinlandi, ellerine saglik. wuw wuw wuwwww : ruzgar sesi..disarida firtina varrrr

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

burda hafif firtina var ama kar yok malesef.

Filmin gelmesini bekleyemezsen , Besiktas da DVD si gelmistir belki.

yarina Cinli cocuklar var yine, büroda kontrolu kaybetme diye simdiden uyarayim.

zynep dedi ki...

merhabalar:))
bu siteyi yeni keşfedenlerden biri olarak hemen postumu edeyim...bu filmin tavsiyesini Zeynepte görmüştüm ve geçen günde fragmanını seyrettim ve listeme aldım, özellikle film ile ilgili notlar vermen harıka olmus:))
tşkler

CigDem dedi ki...

cinli cocuklar hani???

bugün sali degilmi? taaaa dün buraya koymiycakmiydin videolarini???

bekliyoz yaw :((

Geisha ya bende gitmeyi istiyorum, sinavlar gecsin öyle tabii, bu arada bisii sorabilirmiyim?

hadi sorim, sen bu klipleri nasil post ediyon buraya? denedim basaramadim .. kisacik anlatsan olabilebilirmi acaba ;-)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
hosgeldin Zynep,
iki zeynep arasidna kaldim,bir sey dileyim bari,himmmmmmmmm,tamam diledim.
Aslinda filmin tamamini anlatip ZepZepZeynep i bunalima sokabilirdim ama ,dedim hainlik yapmiyim, su karda kista.
Senin sayfan da gercekten güzel,bu aralar biraz basim kalabalik,ama en yakin zamanda daha detayli okuyacagim.

@cigdem
senin cinlileri koydum,güle güle izle.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin