Çarşamba, Ocak 04, 2006

Kestane Satın Alırken ve Pişirirken (Kafkas)

Mutfakta zen in sayfasinda Kestane ve Kafkas ile ilgili yaziyida gördükten sonra, sayfalarina bir bakayim dedim, yeni bir seyler varmi, sayfa tamamen degismis.
Kafkasin tüm ürünlerinden yedim dersem herhalde yalan olmaz,bazen biraz faza kacirip haifi seker komasina giriyor insan ama tadlarina doyum olmuyor.
Mutfata zen in yazidigi yeni "KESTANO" yu cok merak ettim dogrusu.Bugün Türkiye ile konusurken ablama "Kestano diye yeni bir sey cikmis, bana bir paket yollayacaktin ondan da iki paket icine koysana "dedim. Adini duymamis , sanirim cok yeni ,bakalim yollayacak mi.
Bu arada Kafkasin sayfasinda ilginc bilgiler de buldum, Kestane sezonu basliyali cok oldu ama yinede belki bazilarinin isine yarar diye Kafkasin sayfasindan birebir alinti olarak yaziyorum:

SATIN ALACAĞINIZ KESTANEYİ SEÇERKEN;
Her kestane ağacı kestanelerinin büyüklüğü, tadı ve soyulabilirliği açısından çeşitlilik gösterir. Kestaneleri seçerken, renklerinin güzel olmasına ve sert olmalarına dikkat edin. Çürük olduğunu gösteren lekeler olup olmadığını inceleyin. Diğerlerinden daha koyu renkli veya kötü kokulu kestaneler çoğunlukla bozuktur ve satın alınmamalıdır. Kabuğunu bir çakı veya tırnağınız yardımıyla yarıp iç kabuğunun ne kadar kolay soyulduğuna bakın. Hatta kestaneyi tadın. Tatlı mı? İç kabuğun biraz rahatsız edici bir tadı mı var? Eğer iç kabuk yenilebilir durumda ise ne kadar kolay soyulabildiğinin fazla bir önemi yoktur. Çok kıvrımlı (iç kabuğu kestanenin etli kısmına girdiğinde) ve iç kabuğunun tadı acı olan kestaneler, eğer çok büyük değillerse, soymak için harcayacağınız zamana değmez.

KESTANE PİŞİRİRKEN NE YAPMALI?
Haşlamadan önce kabuğunun üzeri bıçakla çizilir, haşlandıktan sonra soğuk sudan geçirilirse çok çabuk soyulur.
Ateşte pişecekse, üzeri çizildikten sonra 1 saat kadar buzlu ya da soğuk suda bekletilirse çok çabuk pişer, çok lezzetli olur.
Çabuk soyulması için bir gece buzdolabında bekletildikten sonra çizilip kaynar suya atılır ve 5 dakika tutulur. Ardından buzlu ya da soğuk suya atılır ve 2 dakika sonra çıkartılır.
Haşlama suyuna 2 damla zeytinyağı konulursa çabuk soyulur.
Kestanenin daha lezzetli olması için önce kabukları çizilip 1 saat soğuk suda tutulur. Oradan alınıp alüminyum bir tencerede yüksek ateşte 30 dakika pişmeye bırakılır. 5 dakika kadar üzeri büyük lahana yaprağı ya da yünlü bir bezle örtülürse tadına doyum olmaz.

KAYNAK: KAFKAS Internet Sitesi

4 yorum:

melike dedi ki...

bursanın kestanesi çok meşhurdur ama, ama bence tat ve pişirme kolaylıgı acisindan İnebolu kestanesi daha iyi. Fırında pişirirseniz, hemen ayrılıyor kabugundan. Tadı da çok güzel. Köylü pazarından , satıcının ısrarı ile almıştım, ama şimdi sırf kestane almak için gidiyorum.

zipzipzipzipzip dedi ki...

ben yemicem yemicemmmm!!! sonra karnim kocaman oluyo! israr etme gerhard, yemicem..ama biliyorum...tadi muhtesem :( tutmayin beni, aglicam :(

Mutfakta Zen dedi ki...

bence kestano'yu seveceksin! insan bir paketi açinca ve o pakettekileri bir kaseye koyup yiyince hani devami diyor.. ben sevdim. hem kestane sekerinden daha çok sevdim çünkü o kadar tatli degil. afiyet olsun. umarim gelir. büyük migros'larda da satilacakmis, onu söylemislerdi ama ben henüz arastirmadim. simdilik sanirim kafkas ürünleri satan dükkanlarla yetinecegiz..
tijen

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

ablam söyle bir bakmis ,bulamamis.Bir dahaki sefere artik, belli de olmaz, belki Avrupaya da gelir.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin