Cuma, Ocak 27, 2006

Happy Birthday MOZART!!!

Source http://inszenierung.at/ Bu sene daha önceki bir yazimda da belirttigim gibi Avsuturya da Mozart YILI , bugün ise Wolfgang Amedeus Mozart dogum günü.
27 Ocak 1756 de Salzburg´un Getreidegasse No:9 da dogmus,vaftiz adi Johannes Chrysostomus Wolfgang Gottlieb Mozart,daha sonra Gotflieb adi Amedeus olarak degistirilmis.
Cok fazla bir sey yazmak istemiyorum,zaten binlerce sayfa var bu konu hakkinda,zaten ilgilenenler bu sayfalar bakacaklardir.

http://www.linie3.com/m2k6/e/
http://www.wienmozart2006.at

Bu arada cok takdir ettigim bir olayi da söylemek istiyorum,yigenim okulda bu sene Mzart yili diye bunlarla ilgili seyler yapacaklarmis,ablamda bana bulursan kartpostal ,resim varsa yollarmisin dedi.Bende yilbasindan kisa bir süre önce SALZBURG sehrinin Information sayfasinda formlari doldurup,Yigenimin adina brosürler,cd,2006 programlarini iceren bilgileri Istanbul adresine yollamalarini istedim,formlari doldurduktan sonra hatta takip edebilmem icin birde numara verdiler sayfada,bu numara ile yollanip yollanmadigini görebiliyorsunuz, bir hafta 10 gün icnde eline gecmis yigenimim.Sanirim tanitim böyle olmali.


Benim Istanbulda bildigim, daha dogrusu sans eseri bir kere rastladigim Information bürosu Sirkeci garinda,giriste sol tarafta bir büro.Oraya ne isiniz düser ne de düssede izinize yarar,iyi niyetli görevlilerle de bu olay ne yazik ki kurtulmuyor.Baska nerelerde mi varmis,arastirdim su adresleri buldum:
Istanbul Airport Ataturk Airport YesilkoyTel: (212) 663 07 93
Beyoglu - Directorate Mesrutiyet Caddesi 57, Kat 7Tel: (212) 243 34 72 - 243 37 31Fax: (212) 243 65 64
Hilton Hotel ArcadeTel: (212) 233 05 92
Karakoy Sea PortTel: (212) 249 57 76
SirkeciTel: (212) 511 58 88
Sultanahmet SquareTel: (212) 518 18 02
YalovaTel: (216) 814 21 08
Touring and Automobile Club of TurkeyI. Oto Sanayi Sitesi Yani Seyrantepe, 4. Levent, IstanbulTel: (212) 282 78 74/75Fax: (212) 282 80 42

Nerden nereye ,Mozart ´tan Sirkeciye.Neyse iyki dogmussun Mozart,bizim icinde bir Türk Marsi da yazmissin,eline saglik, diye bitirelim bu yaziyi.

Türk marsinida bu arada hep beraber hatirlamis olalim;
http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/muzik/Turkmarsi.mid
http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/muzik/Turkmarsi.au

8 yorum:

didem ozel dedi ki...

Iyi ki dogmus Mozart!Ben de kendisinin buyuk hayraniyim.Bir gun mutlaka onun topraklarina gelecegim.

ayse dedi ki...

Seninde ellerine saglik..
Viyananin cok guzel bir sehir oldugunu biliyorum ama duydum gormedim.
Bizde insallah :)(bu olabilecek bir insallah)seneye gelecegiz..Sevgiler....

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

sene ye birakmayin bence,bu yaz halledin en gec,yazlari da bir baska olur buralarda.
Geiyoruz diye haber verin önceden,belki denk geliriz benim burda oldugum döneme.Simdilik benim blogdaki resimlerle idare edin,eski yazdiklarima da göz at.

eger blogun varsa, onu da yazarsan,bende seni takip etmeye calisirim.

Görüsmek üzere,

Viyana dan selamlar

sibella dedi ki...

delightcim valla ne yazicagimi bilemiyorum ben artik senin icin,o yuzden gecikiyorum..iyiki dogdun mozart diyeyim oncelikle..hangi eseri diye sorsan bilemem ama ben klask muzigi severim bazen,eser sahiplerini bizzat bilmesem de..cok fena bu aslinda..ins.bende gelirim oralara,sizde bize gelrsiniz,zaten bar acilinca davetiyelerinizi gondericem other halfla sana...selamlar...kizlarin da selami var...

prana dedi ki...

sen gerçek bir delightsın. ne tatlı paylaşımların. çok yaşa ve paylaşmaya devam et. daha çok. daha uzun. mozart ın viyana sındaydım geçen ay. her yeri kaplamış mozart. ölümsüzlüğü yakalamak bir yana, bir çok canda yeniden bedenleniyor mozart.ne mutlu, aydınlık bir ruh.prosit auf ihm, mit mozart kugel und schnaps:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@prana
herkes buralara geliyor kimse haber vermiyor,olmadi böyle :-)

zeynepdiezcaballo dedi ki...

oooo harıka...aysegulcum(prana)mr.td ile tanışmışınız...bence bızlerın tanışmasıda tesaduf olamaz degıl mı..siteyı herkese şiddetle tavsiye ediyorum:))

Mozart yıne guzel tesaduflerle güzel gönüllü buluşturdu...

zeynepdiezcaballo dedi ki...

tourist information office olayı gercekden ulkemız ıcın utanılası bır durum..gezgınlerın neden ulkemızı tercıh etmedıgınınde ıspatı..tum dunyada,en fakır ulkelerde bıle en merkezı yerlerde bırden fazla tot ofice ler varken bızde ben henuz gormedım..bence çok acı bır durum..en basıtı bangkok da bıle uçakdan ındıgınızde şehırhatları otobuslerının bıle numaralarının yer aldıgı katalog var..ayrıca kıtapcılarda da satılıyor.ucretsız mapler..gercekden bu kadar tarıhle ıcıce ola ulkemızde tanıtımın zayıf olması insanın çini acıtıyor..millyetçilikle hiç alakası yok..sakın yalnış anlamıyın..ama ulkem en azından dogru durust bır TOT offıce hakedıyor..:))Yarama bastın turkısh delıght:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin