Pazartesi, Ocak 30, 2006

Emniyet Kemeri Kullanimi

Sanirim ve de umarim hepiniz arac kullanirken yada yolcu olarak arabada bulunurken emniyet kemerinizi takiyorsunuzdur.Peki bunu olmasi gerektigi gibi yapiyormuyuz ,bunla ilgili Avusturya Otomobil Turing Klubü , ÖAMTC nin sayfasinda bunla ilgili kisa bir yazi buldum, ondan biraz alinti yapmak istiyorum.

Emniyet kemerini takarken dikkat edilmesi gereken hususlar
1.Kemeri taktiktan sonra kisa bir cekisle gerin.









2.Kemerin nereden gectigine dikkat edin , boyundan degil omuzdan gecmesi gerekiyor.









3.Kemerin yükseklik ayarini yapin,bu sayede kemer dogru noktadan yani omuzunun üstünden gececektir.









4.Kemeri ,karninizin üzerinden degil, kasiklarinizin üzerine gelecek sekilde ayarlayin.









5. Kalin Anorak ya da paltolarin üzeirne kemer takmayin,kemerin geri cekem etkisi azalir.











Sanirim bunlar cogumuzun bildigi ama zamanla, rutin isler oldugu icin gözümüzden kacan bazi noktalar diye düsünüyorum.
Bu arada bir de sorum olacak, taxi ya da ticari bir araca binidiginizde kemer takiyormusunuz?

10 yorum:

ayse dedi ki...

Videoya bayildim...Benim bir blogum yok ama olmasini istiyorum:))..Eski yazdiklarinin bir kismini okudum diger kisminida okumaya devam ediyorum..Gelirken sana haber veririz tabi neden olamsin ama bu sene gelemeyiz malesef...Kayinbiraderimin Viyana da bir Italyan restorant isletiyor belkide birbirinizi taniyorsunuzdur...:))Gorusmek uzere...Bye...

ayse dedi ki...

Hic sevmedim bu yazimi..Nedeni yazdigim kelimelerin bir kac tanesinde yazim hatasi ve birde cumle dusuklugu var ..:((( Dikkat eksikligi:)))Uzgunum...

didem ozel dedi ki...

ben emniyet kemerini buyuk bir keyifle takarim. bir cok kisinin takmadigini bilmek uzucu.

taksici zipzip dedi ki...

abicim cok haklisin, duyarli olmali herkes. ben musterilerimi uyariyorum hep.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@ayse
Ac sende bir blog , bedava ne olacak, olmadi silersin.
Insan bu sayede olaylara daha degisik bakiyor,belki daha dikkatli hatta, neydi bunun adi,binaini adi neydi, yemegin adi neydi diye, bir kez daha soruyor kendi kendine.
Diger bir yandan da yeni arkadasliklar icin iyi bir platform.

Restorantin adini yaz istersen ,hem reklami olur hemde benli yolumu düsürürüm.

@didem
sanirim o keyip,kismende olsa güvenlik hissinin bverdigi bir keyif

@süför arkadas
hakslisin kardes,sizin iisinizde zor,isin iilginici taksicilerin emniyet kemeri takma zorunlulugu yok.

sofor dediler vermediler dedi ki...

hangi olaya daha dikkatli bakiyosun artik abicim??? bi de abicim fan clubina ben de uye olmak isterim, bi form doldurmam gerekiyo mudur?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@siför kardis
bilumum olaya degisik bakiyorsun.

Form isine gelince, baslanigcta bu islemleri MOH a devrettik, ama o zamandan beri hic yeni katilim olmadi, arkadaslar arastiyor olayi.

zynep dedi ki...

emniyet kemerini takıyorum mutlaka hatta arabama binen ve takmayanları bile uyarıyorum ama gelin görün ki takside takmıyorum, çünkü arkada oturuyorum ama bence arkada oturanlara da bir zorunluluk getirilmeli ve bu bilgiler için çokkk tşkler:))
sevgiler...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
Arkada oturanlara zaten takma mecburiyeti var, sadece söförler muaf bu olaydan.
Bende bunlarla ilgili bir posting yaziyorum simdi.

Basak dedi ki...

Minibüslerde öne oturduğumda bile takıyorum, arabada takmazsam kendimi eksik hissediyorum hatta şehirler arası otobüslerde bile takmak istiyorum ama ne yazık ki yok. Kemer takmadan seyahat edemem, 2 dakika bile...
Bu yazı dizisi hoşuma gitti, teşekkürler...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin