Perşembe, Ocak 19, 2006

Bana peynirlerimi geri verin!!! 2.BÖLÜM

Gectigimiz hafta Viyana nin önemli pazar olanlarindan daha dogrusu sokaklarindan biri olan Brunnenmarkt a gittim,burasi oldukca uzun bir sokak ve bu sokakta haftanin 6 günü pazar var.Sebze ve meyve nin disinda sokaktaki magazalarda kücük Türkiye ´yi hatirlatiyor.Herneyse cok detaya girmiyorum, ilerde bunla ilgili bir yazi yazacagim belki.
Zaman zaman burdaki Türk marketlerine gider bakarim, yeni birseyler gelmismi diye.Son gittigimde marketdekin giris kapisina asmislar I.T nin ürünleri geldi diye, peynir ve yogurtlar vardi resimde.Gurbette olmanin verdigi caresizlik ve acaba bunun tadi nasildir diye önce ambalajini iyice bir inceledikten sonra,kisa bir acaba yag orani %55lik olandan mi alayim, yokksa %60 liktan mi düsündüktükten sonra, sanki cok büyük bir fark varmis gibi ,tabi ki fizigimi de düsünerek , bilim bakalim hangisini aldim, eveeet %60lik olanini.Tabi bu karari vermemde MOH´unda etkisi var, oran yüksek olursa peynirler daha yumusak oluyor,sürmesi kolay oluyormus ekmege.Herneyse sonunda aldik, fiyatini tam hatirlamiyorum 6,50 Euro civari idi sanirim,bunlar hep inek sütü ile yapildigi icin kismen daha ucuz.Koyun sütü ile olanlar 7-9 euro civarinda .Ben fazla begenmedim acikcasi, MOH begendi, yani istatistik olarak her iki kisiden biri begendi dersem yalan olmaz.Bu peynirlerin zeten cogu Almanya ve Hollanda´da üretiliyor,suyundan midir, sütünden midir bilmiyorum, tutturamiyorlar bir türlü bizim Türkiye´deki tadi.Ama ümide kesmeyelim, ilerde birgün, belki.........

p.S Bu kus gribi olaylarindan sonra havaalani kontrollerinde artik özellikle Türkiyeden gelenleri iyice bir didikliyormus,artik peynir falande sokamiyacagiz ülkeye.Gecen gün haberlerde görmüstüm, millet yeni kesilmis, pismemis tavuk getirmis türkiyeden,naylonlara sarili,buna yorum yapmiyorum.
Konu havaalanindan acilmisken ,aklima bir anim geldi.Bundan uzun süre önce, Isanbul´dan Viyana ya dönüyorum, Viyana havaalaninda bagajlari bekliyoruz.Görüntü genelde hep ayni gibi, bandin üstünde patlamis dev torbalar,kenardan sizan zeytin yagi,etc....Bu sefer bandin üstünde cok daha ilginc bir obje vardi,ilk basta nedir diye ikinci bir kere baktim, evet dogru görmüsüm yanlis hatilamiyorsam bir kürek ,bildigimiz tarla , bahce islerinde kullanilan kürek, hatta üzeri camur icinde idi , kurumus toprak parcalari sallaniyor, abartmiyorum. Sapina takili "etiketi" ile sanki bandin üstünde süzülürcesine ilerliyordu.Bir yandan kiminbu acaba diye düsünürken , bir yandan da iyki el bagaji olarak ucaga almamis,bir yere carpsa , yere düsse ucak delincek diye aklimdan gecirdim.Adama da kizdim yani, madem ucaga kargoya veriyorsun,insan biraz temizler.
Neyse bu da böyle bir ANI.

4 yorum:

CigDem dedi ki...

Tatlises peynir demi üretiyor artik .. oha oldum yane :-)
vallahi sok oldum gördügümün karsisinda, galiba henüz almanya ya gelmedi, cünkü ilk kez görüyorum!

Dedigin Pazara bir kere gittim sanirim, cok pahaliydi ama bence, daha cok turistlere özel biryermi orasi? Birsürü pastane falan da vardi, yani baklava falan satiyolardi, bende kendimi tr de bir pazardaymisim gib hissetmistim orda, cok ilgincti :)

Acaba dogrumu okudum diye düsündüm, kesilmis tavukmu getirmisler? halla halla .. garip yaw :)

Ben tr den pastirma getirmesini cok severim acikcasi :) evet bu bri itiraf, ama oda sorun oluyor her seferinde, acayip paketleyip getiriyoduk hep pastirmayi, koku olmasin diye, annem gecen yil tr ye gittiginde tulum peyniri getirmek istedi, anca gümrüge kadar gelmisti, gümrükte polis beyler hepsini cöpe atmis :( ici gitti anacigim, benim gitmedi ama, tulum peynirini zaten hic sevmem :)

kus gribisiz günler diliyorum!

melike dedi ki...

bu tarz peynirlerin tadı burda da iyi degil . o tenekeden çıkma peyaz peynirin tadını bir türlü tutmuyor. neden bulgar fetası almıyorsun. yurt dişinda türk beyaz peynirinin tadını bir tek onda bulabilirsin. üzerinde bıyıklı bir adam resmi var.( cemil ipekçi bıyıgı) eski beyaz peynirlerin tadını veriyor.
ama belli de olmaz İ.T abimiz herşeyi iyi yapar. hatta olmazsa iki tokat atar onu da düzeltir.
havaalanı hikayesine hiç şaşırmadım. ordaki manzaraları görünce, adamların neden panik halinde, AB de bizi istemediklerine de hak vermiyor degilim.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@CIGDEM
günaydin,isden döndün sanirim.Bu arada sana bir müjdem var,bizim cinli cocuklarin yeni filmlerini buldum,önümüzdeki günlerde koyacagim.

@Melike
Bulgar peyniri olayini bende duydum ,resim de tanidik geliyor.ama bakayim, bir deneyeyim.

CigDem dedi ki...

gördüm :)))))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin