Perşembe, Aralık 01, 2005

Pera Müzesi -Suna ve ve İnan Kıraç Vakfı

Son Istanbula gelisimde M.O.H la beraber yeni acilan müzeleri de gezme firsatimiz oldu.Bunlardan biri de Pera Müzesi idi.
©2005  cafewien@gmail.comMüzenin oldugu binada önceleri Bristol Oteli bulunuyormus, daha sonra bina tamamen elden gecirilerek su anki haline getirilmis.
Müzenin kurucusu Suna ve ve İnan Kıraç Vakfı ,gercektende süper bir eser ortaya gelmis bence.Müzeye ilk girerken benden arti+ puan almasinin ilk sebebi özürlüler icin ,özel araba asansörünün bulunmasi idi, bu gercekten mutlu etti beni. Herhangi bir sebepten vücut engelli kisilerin evlere kapanmasinda en büyük sebeplerden biri de altyapinin onlarin dikkate alinarak yapilmamasi.Birakin engelliyi, cocuk arabali yada yasli kisiler bile dikkate alinmadan yapilyior her sey.Siz Istanbul da hic otobüsde "bebek arabasi" gördünüz mü?
neyse bu konulara acayip sinir oluyorum, esas konuya döneyim.

Pera Müzesi ´nde giris ücreti alinmiyor , ya da ben öyle hatirliyorum.Biz gezmeye en üst katdan baslamiKaynak:peramüzesi.orgstik, asansör ile yukari ciktiktan sonra saga ve sola acilan bir koridor cikiyor karsiniza bu her katta böyle.En üst katta" genc acilim "diye bir sergi vardi o sirada,su anki programa burdan bakabilirsiniz. Isiklari biraz garip oldugundan resimler biraz karanlik cikti ama idare eder umarim. Bu yandaki resmi müzenin sayfasindan aldim.

©2005  cafewien@gmail.com

Traktör süperdi, tam cantalik bir durumdu ama güvenlik oldukca saglamdi :-)







Bir de aklimda kalan üst katdaki Kutubsal isilardi, herhalde klima 10-15 dereceye ayarlanmisti, ben tshirt ile resmen dondum ,yeni gidenler sicaklik gayet iyi diye söylediler ama ben onlarin yalancisiyim. Sergisine göre degisiyor tabiki, simdi de kesin sicak ve rutubetlidir :-)

©2005  cafewien@gmail.com
Ikinci kata inince Suna ve İnan Kıraç Vakfı Koleksiyonu'ndan seçilmiş yapıtlarla 18. yüzyıldan 20. yüzyıla Osmanlı Dünyası ve Osmanlılar konulu eserler vardi , tabiki aralarinda en taninmisi Osman Hamdi Bey´in "Kaplumbaga Terbiyecisi " tablosu.

©2005  cafewien@gmail.com
Resimlerin arasinda ,Topkapi sarayini anlatan resimlerden birisini görünce ,en az 6-7 defa gezdigim sarayin , girisdeki ilk avluda sol taraftaki ilk odanin resmi oldugunu gördüm.Sarayi gezerken gözümün önüne getirmeye calisiyordum , nasildi acaba o zamanlar diye, bu da güzel bir süpriz oldu, insanin gördügü tarihi mekanlarin, resim yada tablolarda tüm detayli ile karsisinda duruyor olmasi insanin hosuna gidiyor , aaaa ben orayi gördüm diyor(belkide kendine hava atiyor)

Alt katda da Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Kolleksiyonu ile Kütahya Çini ve Seramikleri vadi.Bu katlardaki eserlerin sayilari üst katlara göre oldukca az ama yine de arada ilginc eserlerde var.

©2005  cafewien@gmail.comMesala eskiden basilan metal paralarin sahte olup olmadigini kontrol icin camdan yapilmis kaliplarin oldugunu ve paralarin bu kaliplara takilip tam uyup uymadiginin kontrol edildigini biliyormuydunuz?Ben bilmiyordum ögrendim , bunu da size aktarmis oldum.Acaba artik sayfama "Bunlari biliyormusunuz diye bir kisim eklesem mi, himmmm bir düsüneyim.

Giris katindaki Shop ,iyi niyetle kurulmus ama biz alacak bir sey bulamadik malesef, tek ilginc seyler Pin lerdi, müzenin armasini tasiyan .

Bu arada Müzenin yeri cok kolay, Beyoglu´ndan gelip odakulenin altindan gecen koridordan cikinca hemen solda köse basinda,

Kaynak peramüzesi.orgp.S Müzelerde degerlendirmede sanirim önemli kriterlerden biride Tuvaletleri,bu konuda söylenecek tek sey var, en azindan Eylül ayindaki durumu ile, simdiye kadar gördügüm en temiz ,genis tuvaletler.Benden 100 üzerinden 99 aldi.Sanki özellikle bayanlarin iclerinden " Heyyyy" dediklerini duyabilirim, onlarida anliyorum, genelde durumlari biraz daha zor biz erkeklere göre.

2 yorum:

zeynep dedi ki...

Hmmm dedigin kadar varmis, cok utandim kendimden, gidip gormem gerekiyor, burnunun dibinde boyle biryer var ve hic gitmemissin zeynep, ne ayip. Bizde daha cok oyle zaten, yurdumun guzelliklerini gormeden, atiyoruz kendimizi yurt disina. Sayende birsey daha ogrendim, tesekkurler T.D.

Adsız dedi ki...

This is very interesting site... » » »

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin