Pazartesi, Aralık 26, 2005

Noel Pazarlari -Belvedere Sarayi

Bu seferki Noel pazari Rathaus un ordakinden sonda oldukca kücük geldi , ama bulundugu yer Viyana´nin ilk 10 gezilecek yerleri arasinda bulunan Schloss Belvedere. Bu vasita ile de biraz saraydan ve sarayin icinde bulunan Koleksiyonlardan bahsetmek istiyorum.
Sarayin Avusturyalilar icin önemi ikinici dünya savasindan sonra isgal kuvetlerinin bölgeden cekilip Avusturya nin bagimsizligina kavusmasinin saglayan anlasmanin 1955 yilinda burda imzalanmasi.
Saray Prinz Eugen (ufak bir dip not ,Türklerin Viyana kapilaridan dönmesine sepeb olan sahsiyet bu arkadas oluyor) tarafindan 1700 yillarin baslarinda yaptirilmis, yazlik saray olarak. Aslinda iki bölümden olusuyor , asagi ve yukari Belvedere.Ilk resimdeki yukari Belvedere ,ikinci resimde bahcenin sonunda gözüken bina ise asagi Belvedere olarak aniliyor.Asagidaki bölümde ufak bir satis magazasi var,baska sergi alani yok.Gectigimiz yillarda Source .museumonline.at/Saray genel bir bakimdan gecti ve su an tüm ihtisami ile yine acildi,sadece binanin ic kisimlarinda bir kisim daha calismalar var galiba.Saray 1700ün sonlarina Emperial Sanat Galeresi olarak kullanilmaya baslanmis,bugüne kadar da tabi ki adi degiserek bu fonksiyonunu korumus.Ikinci dünya savasi sirasinda da hava saldirilarindan nasibini almis,belkide Güney tren istasyonunun hemen yaninda olmasinin bir dejavantaji, ne de olsa öncelikle bu yerler bombalanmis savaslarda.
Sarayin sabit bir koleksiyonu var , arada resimler degisse de hemen hemen ayni kaliyor,cünkü eserlerin büyük bir kismi birer "klasik"oldugu icin onlari görmeye geliyor ziyaretciler özellikle.
Ferdinand Georg Waldmüller, Jakob Alt,Claude Monet, Auguste Renoir und Gustav Klimtín en önemli eserleri, Egon Schiele ve Oskar Kokoschka sadece birkaci.Ünlü "Öpücük" resmi de tabiki burda.

Gelelim Noel Pazari olayina;
Pazar daha öncekilere göre oldukca ufakti,bizim gittigmiz saatde, 12 civari gibi, pek bir kalabalik yoktu tabi, aksam saatlerde atmosfer tamamen degisiktir muhakkak, sarayin kendi dis isiklandirmasinida hesaba katinca.Bu sefer pazarda digerlerinde olmayan bir sey gözüme carpti, Atli karinca ,digerlerinde rastlamadim hic.Cocuklar icin olan tek aktivite de buydu ama, normal de büyük pazarlarda cocuklari icin atölyeler, kurabiye yapmak icin firinlar oluyor.

Cam agaci süsleride olmaz ise olmaz,artik sizde modelleri ezberlemissinizdir herhalde ama dedigim gibi olmazsa olmaz.
Sibellacigim artik seneyede sana burdan bir takim dizeriz.


Bunlarin disinda yine ufak tefek gidasal kulübelerde vardi, sicak sarap, punch,sicak cukulata ,Brezen,Krapfen,....gibi.

Aslinda ufak olmasina ragmen güzel bir pazardi,klübeler soguktan da az da olsa koruyor insani,buraya aksam gelmek lazimdi ama kismet gündüz gelmekmis.

Bu pazarlarin üzücü yani ,sadece noele kadar acik olmalari.Özellikle bayram tatilinde klasik Prag -Viyana -Budapeste turlari ile gelenler malesef bunlari kacirmis olacak,artik onlarda benim resimlerime bakarlar :-)
Bu sanirim noel pazarlari serisinin son pazari idi , bundan sonra belki bir tanede daha gelebilir ama onu eklemek yilbasi sonrasina kalir sanirim.
Bu yaziyida Klagenfurt a gitmeden önce hazirladim,ben yokken benim eksikligimi cok hissetmeyin diye kayit etmistim, simdi yayinliyorum.Yilbasina kadar aranizda olamiyacagim ,cünkü MOH babasini Internet baglantisi benim cep telefonumunkinden de yavas :-).Emailleri okumaya devam.

p.S Noel gecesi güzel gecti, et Fondue yaptik ,lüp lüp.Dünde MOH ve aile ile Klagenfurt yakinlarindaki bir tepeye yürüyüse gittik, bol bol kar manzarasi cektim,resimler artik daha önce dedigim gibi yilbasindan sonra.
Noel pazarlari serime belki Klagenfurt dakini de ekleyecegim,eger bugün gidebilirsek.

6 yorum:

Basak dedi ki...

En çok görmek ve bir süre içinde yaşamak istediğim yerlerden bahsediyorsun dostum. Oof of! Umarım bir gün Mert'le gezebiliriz orayı. Pazarını, müzelerini, ara sokaklarını, parklarını, sanat eserlerini...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

bekleriz :-)

D dedi ki...

Mutlu noeller. Et fondue çok güzel olmuştur eminim. Afiyet olsun.

sibella dedi ki...

delight'cim ne guzel yazmissin,ufkumu actin yine..bu arada yilbasi susleri cok guzel gozukuyorlar mucevher gibi,el yapimi,kaliteli olanlardan mi ben mi burdan oyle goruyorum.valla icine dogdu herhalde seneye dedim kelly bu agac gumuslu,mavili suslenecek insanlah gorursek o gunleri..tatil donusu butun fotlari 4 gozle bekliyorum,karli olanlari ozellikle.ben et fondue nedir bilmiyorum,acaba ona ait de bir yazi ve tarif alabilirmiyiz sakincasi yoksa..malum istek yapmamizi sen soylemistin blogu actiginda..other halfa selamlar,kizalrin selami var,sarildik

ziynip zeynep dedi ki...

canim cikolata fondue istedi simdi bak..hain gerhard!

Burcu dedi ki...

O "Öpücük" adlı tablo benim en sevdiklerimdendir. Orjinalini görmeyi çok isterdim doğrusu.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin