Perşembe, Aralık 08, 2005

Burg Kreuzenstein -(eski) Yeni bir Kale

Bu yaz Viyana disinda bir dügüne davetli idik, gidiste gözüme carpmisti uzaktan, Kalelere, satolara merkaliyimdir eskiden beri.Geri dönerken buraya kesin ugrayalim dedim.
Burg Kreuzenstein.


Bulundugu yerde 12yy dan beri cesitli defalar bastan kurulmus kalelerin oldugu kayitlarda yaziyormus.Bu sayfada eski halinin fotografi var.Su anki hali ile kale 1874 yilinda Grafen Nepomuk Wilczek kalenin bastan yapilmasina ön ayak olmus ve yaklasik 20 yil gibi bir sürede kale su anki halini almis.Kale aslinde "yeni "olmasina ragmen icindeki bölümlerin tamamina yakin kismi yüzlerce yillik.

Benim en cok hosuma giden satonun kuruldugu dönemden bu yana hic kullanilmamis olmasindan dolayi, icindekilerin tamamen orjinal olrak bu güne kadar sapasaglam gelmesi idi,bir bakima özellikle müze olarak kurulmus ve kalmis.

Ic avluda dolasirken insan kensidini gercekden o dönemde yasiyormus gibi hissediyor bir an icin.Satodaki Kilise bile aslinda kendisinden birkac yüzyil eski, bastada dedgim gibi cesitli yerlerden topladigi "bina modullerini "burda birlestirmis.





Icerdeki güzel görüntülerden biri de balkondu, tipki Romeo&Juliet daki gibi, bir an icin yukari baka kaldim acaba Julietim orda mi diye, sonra hatirladim o arkamda duruyordu zaten :-)









bakarmisiniz cam demirlerinin estetigine!





Icersi tamamen mobilyali,sanki birileri hale oturuyor gibiydi, fotograf cekmek yasak di ama ben her zamanki tatli dilimle özel izin aldim, flashsiz cekebilirsin dedi rehber kardes.

Tur boyunca bircok sey anlati ordaki görevli, bazilar oldukca ilginc idi.Mesala ,ahsap molbilyalarin bakimi büyük problem imis ,özellik "kurt yada tahta kurulari" icin tek bir cözüm bulmuslar.Belli araliklar ile , özel izin alarak, ikinci dünya savasinda kullanilmis "sinir gazlarini"devreye sokuyorlarmis, tüm binayi "ilaclayip" ,birkac gün kimse girmiyormus iceri,girende geri cikmaz nasil olsa,bu sayede haserelerde atalarina kavusmus oluyorlarmis.
Resimde görülen yatakda birkac yüz yillik.Ilk bakisa yatagin boyu kücük geliyor, herhalde bunlarda bizim sultanlar gibi ufak tefek seylerdi diyor insan( Topkapi sarayini Kiyafetler bölümünü gezenler , ne dedigimi anlarlar),ama yataklarin kisa olmasin asil sebebi insanlarin tamamen uzanarak yatmiyor olmasi imis.Yatan seyler ölüyü hatirlattigi icin hafif oturularak uyunurmus ,garip ama gercek.
yataklarin basinda da bir kücük kara tahta bulnuyor, kapakli, resimde de gözüküyor sanirim, insalar uyaninca hemen rüyalarini oraya yazarlarmis ki ,sonra yorumunu yaptirabilsinler.

Gelelim satonun baska bir kismina, kitaplik.Kitaplikda cam kenarina dizilmis yazi masalari göze carpiyor,tek tarafli oturabilen masalarin bu sekide dizilmesinin de bielli bir sebebi varmis.
Dikkatli bakarsiniz tek isik kaynagini pencereden geldigini düsünürsek , sag elle yazanlar icin planlanmis masalrmis , cünkü o dönemde "solaklara" icine kötü ruh girmis,seytanvari ,büyücü gözü ile bakiliyormus.

Bir yeri gezerken gercekten de ilginc noktalar hep detaylarda yatiyor sanirim,o gün bizim iyi bir rehberimiz vardi,bu sayede de olaylar aklimiza daha kalici olarak yerlesti.

Bu gezi benim cok hosuma gitmisti, bu blog sayesinde bunu da sizle paylasmak istedim,umarim begenirsiniz.

Yaziyi bitirmistim ama aklima bir sey daha geldi,kalenin mutfagi yer seviyesinin altina kurulmus, suyun bahcedeki kuyudan getirilerek kullandigi bir yer.Mutfakta muhtesem bir masa vardi,aslinda cok sade bir masa.Graf onu bir köprüden almis, dev bir tahta parcasi , agirligi " 1 TON", mutfak yapilirken önce masa icini konulmus, etrafina mutfagi insa etmisler,bu boyutta bir nesneyi o daracik kapilardan,merdivenlerden gecirmek sonra mümkün olmadigi icin.Bu da bir dip not olsun .Resim cok iyi degil ama sanirim masa kismende olsa gözüküyor ,flashsiz malesef böyle oluyor.

4 yorum:

Mutfakta Zen dedi ki...

hayallah yazmis miyim bir yerlerde canon g2 diye? yoksa sip diye anlasiliyor mu? sagolsun biricik kardesimin hediyesi (o kendine pek güzel bir makine aldi) ama ben tabii saskin oldugumdan kodak'la yetinmeye çalisiyordum bir süredir. ne zaman ki bununla çekmeyi kesfettim,deliligime kendim de sasirdim!
neyse, tesekkürler diyecektim.. noel görüntülerini heyecanla bekliyorum! istanbul'da da mövenpick otelde noel sokagi açilmis, istanbul'a gittigimde mutlaka gidecegim (bu cumartesi antalya'da bir noel kermesi daha var, en azindan onu ziyaret edebilirim tabii!)
tijen

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Hayir ,sayfda bir yerlerde okumadim ,fotgoraflar cekilirken bütün bilgiler onla beraber kayit ediliyor.Eger nasil bakacaginizi bilirseniz, saat kacta cekmis, ne zaman, flsh kullanmis mi,cekim hizi gibi 20-30 yakin bilgi var, orda gördüm de söyledim.Genelde hangi kameralar kulaniliyor diye bazen bakarim.


Noel pazarlarina gelince asagidaki iki adreste canli kameralar var,kendiniz kumanda edebliyrsunuz,bazen birkac kisi birden deniyor ama yinede ilginc.

Kamera 1

Kamera2

Eger kar manzaralarini sevenler varsa
TW1 Kanali

adresinden özellikle gündüz saalerinde canli görüntüler,wetter Panorama, seyredebilirler,aksamlari da karisik program var, bazen de turism hakkinda.
Haftalik Program
Almanca ,ama sanirim kabaca ne olduklari anlasiliyor.PanoramaWetter live yazanlar(saatler avrupa saati ile)

sibella dedi ki...

selam,ne guzel bir posta olmus kalecik oyle..bende cok seviyorum kale olayini cok romantik cidden kalede mi evlensem napsam hawai yerine:-) hayal kurmaktan kim olmus,saol paylastigin icin...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Yeterki sen iste, hemen ayarlariz bir seyler ,olmadi Almanyadan
Schloss Neuschwanstein kapatiriz.Esas burayi görmek lazim, muazzam bir sey ,bir gün orayada gideris artik.

Istemesi bedava nasil olsa.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin