Çarşamba, Aralık 14, 2005

2006 MOZART YILI beklentilerim

2006 yili Mozartin dogumunun 250inci yili olarak kutlamak icin uzunsüredir hararetli bir calisma var Avusturya´da ,ne de olsa 2006 Mozart yili.
Önümüzde ki sene basinda bunlarla ilgili bir seyler yazmayi düsünüyordum ama dün BIlla Market de alisveris yaparken gözüme ilginc bir sey takildi, yogurtlarin oldugu bölümde bir Mozart resmi , ne alaka diye düsndüm önce, sonra dikattli bakinca bunu bir "Mozart Yogurt Tatlisi " oldugunu gördüm, SalburgerLand firmasini yeni cikardigi bir ürün.Eskiden beri" Mozart Kugel" lere zaten düskün biri olarak hemen icindekilere baktim, aha , yogurt, seker, BADEM EZMEZI , tamam benim icin yeterli .Sihirli kelime Badem Ezmesi idi. Daha acmaya kiyamadim ama MOH sanirim daha önce denemis tadi fena degil dedi ,biraz buzdoabinda dursun diye düsünüyorum, zengin gösteriyor icersini , cok havali valla ambalajida.
Eskiden Türkiye´ye giderken Mozart Kugel tasimaktan yorulmustum, neyse artik millet haifiten soguda da ,arti Migroslarda satiliyor sanirim, bu derttende kurtulmus olduk.
Aslinda Mozat Kugelleri üreten birkac , hatta oldukca fazla firma ,bunlardan biri herkesin bildigi Mirabell , asil orijinal ise Salzburg daki Reber Firmasi ,olurda yolunuz Salzburg a düserse mutlaka gidin oraya.Bunlarin disinda bir sürü firma kendi versiyonlarini yapiyorlar ,ama yukardaki ikisi en iyileri bencede.Bu orjinali hangisidir kavgalarinin sonu yok sanirim,ayni kavgalar "Sacher Torte" icinde var, su anki "Sacher" ve " Demel "in arasinda ,senim di benim di kavgasi,yok tarifi bendeydi , sana gecti ,diye sürüp gidiyor.Bunlarla da ilgili bir yazi yazacagim, fotograflar lazim önce.
Yani bu sene icin benim Mozart yilindan beklentilerim sunlar;
Mozart Ayrani, Mozart Kebap, Mozart Suyu,Mozart Zeytinleri, Mozart Eski kasari,.......liste uzun.Bakalim arada rastladikca burda yazarim yine .

p.S Ayran icin slogan bile buldum ," Mozart Ayrani , klasik Müzikseverlerin icecegi "

9 yorum:

zeynep dedi ki...

soyle bir yutkundum, cok severim ben de Mozart Kugelleri, evet artik migroslarda satiliyor da biz de nasipleniyoruz ( hayir, ben gene de yemiyorum! )
Mozart Eski Kasari ve Ayranina cok guldum, mozart bozasi da cikarsinlar bari, adamcagiz boyle milletin yedigi ictigi seylerin uzerinde resmi oldugunu bilse ne yapardi acaba?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Tarihi Mozart Kötecisi :-)
Aile salonunumz vardir,klimalidir.
LIG TV burda izlenir....

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

köftecisi tabiki..

sibella dedi ki...

:)benim bu markadan da haberim yotu cidden,bak burda da gormedim?birsey daha ogrendim?Ayrani nasil olur acaba?

Basak dedi ki...

:)
Mozart cacığı?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

yok cacik olmaz, o zaman yunalilarla karisir, burda cacik dedinmi o akla geliyor hemen

melike dedi ki...

yas ortalaması 80 olan ülkede, uyku getiren bir icecek olan ayran , bence tutmaz. hele klasik muzik severler hic icemez yoksa konser salonlarına horultudan girilmez.
bence ayrandan umudu kesip mozart marka, salgam suyu beklentisine girebilirsiniz.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

and where is mine?
canim ,bana nicin almadin.Cok kötüsün.

Adsız dedi ki...

hat Ihr zufallig Deutsch gelernt??? Ware besser statt Englische kommentar hinzufügen... lol!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin