Cuma, Kasım 25, 2005

Bana peynirlerimi geri verin!!!





Avusturya´ya geldigimden bu yana eksikligini hissettigim seylerin basinda "Peynir" geliyordu.Isin enteresani burasi da kendi basina bir peynir ülkesi aslinda benim sevdigim peynirleri bir türlü yapmiyorlar burda.Nerde de benim güzelim tam yagli Koyun peynirlerim, lif lif kopardigim Dil Peynirlerim.Istanbul´da iken belli markalar vardi kahvaltilik malzemeleri aldigim.Dil Peynirini Kervan, Koyun Peynirini Merkez Sarküteri(Levent carsida) ,Zeytin ezmesini Marmara Birlik alirdim. source tasteofturkey.com

Ilk baslarda kendime göre cözümkler bulmustum,Cabin Case imin icine soguk tutma cantalarina aldigim vakumlanmis peyniri dolduruyordum, sogutma cantalarinida geceden Buzdolabina koyuyordum ki iyice soguku ceksinler diye , sonra evden cikmadan kisa bir süre önce Cabincase koyup yola cikiyorduk Havaalanina dogru yola cikioyrduk.Allahtan bu güne kadar hicbir zaman Cabincase imi tarttirmadim .Peynirler öyle kompakt bir sekilde istiflenmistiki , canta inanilmaz agirliklara ulasiyordu.Sanirim rekorum 17 kilo idi.
Cantaya bakipta yanilan Taksi söförünün kolu cikiyordu nerdeyse.Sanirim insan bavul yapa-boza zamanla gercekten uzmanlasiyor, bende sanirim öyle oldu.Amazonda bu konularla ilgili oldukca fazla sayida kitapda var, iste birkaci:
source http://www.amazon.com source http://www.amazon.com
Ilerde beli benimde bir kitabimi görürsünüz ,"Gurbeticin Peynir istifleme el kitabi " diye.

Neyse konudan uzaklasmayalim, Istnbuldan döndügüm ilk baslarda penir tüketimi oldukca rahat bir sekilde devam ettiginden, bir süre sonra stoklarda azalma ile moralde de düsme basliyordu.Artik bunu böly edevam etmiyecegini düsünerek bende alternatifleri arastirmaya basladim.
Avrupada "Gazi" ve "Sütdiyari" piyasaya sahip diyebilirim.Türkiye de iken adini sanini duymadigim firmalarin penirleri ver ,bir süredir Pinar da piyasaya girdi ama tat olarak fazlada iyi oldugunu söyleyemem.Simdilik "Lezzet" marka bir peynir buldum, kötünün iyisi olarak idare ediyoruz. Asagidaki resimdeki ürünlerin imalatcilarini yüzde 80 inin adi Türkiye de,en azindan Istanbul´da pek duyulmamistir herhalde.



source www.etsan.atReyonlarin bölye düzgün gözüktügüne bakmayim, resmi o firmanin sayfasindan aldim, katalok cekimi icin böyle yani, normalde bir daha savasvari bir düzenleme var,ama ne yapacaksiniz iste bu da buranin iyisi.
Dil Peyniri sektöründe is e malesef hic bir sey ,nedenide burda "Dil Peynirini" bilmiyor bir kisim halk.Bazi seyler sanirim Istanbul, Ankara ,Izmir gibi büyü sehirler icin üretilip satiliyor ,yurdun diger bir kismda ise pek bilinmiyor.Mesala zeytin ezmesini ,daha dogrusu Marmara Birlik olaninin buraya gelmesi yillar sürdü.Bilmedikleri icin satmiyorlardi.Gecenlerde burdaki büyük Türk marketlerini sorumlusu birisi ile uzun bir süre sohbet ettim.Bazi ürünlerin niye satilmadigini ,ya da kisa bir süre geldiklerini ve sonra bir daha gelmediklerini sordum. Mesale benim sevdigim ve daha önceleri Türkiyeden getirdigim "Doritos Alaturca".Bür süre önce buraya geldigini görünce sevindim, artik tasimaktan kurtuldum diye, ama bir süre sonra yenilerini gelmedigini gördüm.Niye diye sorunca ,pek talep yok, bir de üzerinde "Turca" diye yazdigi icin diger yabancilar almiyor gibi bir cevap verdi.Italya dan zeytin yagi satin aliyorlarmis, üzerine Türkce etiket yapistirip , Akdeniz üretimi diye degistirip öyle satiyorlarmis, yoksa bizimkiler burda almiyormus orjinal etiketi olunca.Sohbetimizin sonunda konu Zeytin ezmesine geldi, niye artik getirmiyorsunuz dedim, pek satilmioyr dedi,ben de yüzsüzce "ben aliyorum ya ayda bir " dedim.Sanirim benden baska alan da pek yokmus.Yanliz bir seye cok güldüm, icimden tabi, dükkandan cikarken adam bana sordu "zeytin ezmesini ne yapiyorsunuz, yani nasil yiyorsunuz "diye, sanirim bu soru burdaki durumu güzel bir sekilde anlatiyor.

Gelelim bugünün tavsiye ürünlerine ,tabi ki Iastanbul icin ,yolunuz 1. Levent carsiya düserse mutlaka Merkez Sarküteriye (Gonca Sok.No:25-25/A-27 1.Levent İstanbul 212-2684049) gidip, tam yagli koyun peyniri ve onlarin özel bir tuzsuz dil peyniri var muhakkak deneyin.Bana duaci olacaksiniz kesin.Eski kasar da seviyorsaniz tam yerine geldiniz demek.Benim icin de yiyin, afiyet olsun(benim debuzdolabinda daha acilmamis eski kasarim var ama,acmak icin özel bir gün bekliyorum, belki yilbasina acarim :-) )

Bir dahaki sefere de buranin "favorilerimden" bahsederim belki.Bu kadar peynir lafina karnim acikti , gidip en iyisi kahvalti edeyim.






3 yorum:

Adsız dedi ki...

aynen aynen aynen aynen aynen...

bu kadar olur...
benim de burada peynirlerim yok, Turk PEYNIIIRsiz hayat olur mu? "Süt Uyuyunca" kitabimla avunuyorum.

Zeytin ezmemse bitti, bitmesin diye nano-kasikla yiyiyordum oysa... bulamiyorum.
bos kavanozum hala buzdolabinda... Dekor oldu orada.
Son zeytin agaci gordugumde agladim, ustelik sadece kocaman saksida idi...

tabii bir de "doritos a la turca"! o da yok, burada hic olmadi...

tam benim aradiklarim iste.. aynen.. sanirim Istanbullularin damak tadi genlerinde ayni..

:(

B.

ps: 17 kilo el cantasi iyi fikir, buna cok guldum.. ama benim tasimama imkan yok.. ben zaten kac kiloyum :D
Neyse, haftaya Istanbuldayiz, sonra Bodrum. TADACAGIM HEPSINI!! Ne varsa sisene kadar yiyecegim : ) Sadece YEMEK VE YÜZMEK!!!!ve DALMAK!!!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@B.
selam.adın oldukca uzunmus,bırkac harf daha yazsaydın bari :)
valla 17kglık çantalar bile az ama ne yapalım,idare ediyoruz.
Hangi ülkede oldugunu çıkaramadım ama sanırım Almanya,dogru bildim acaba :)
Ben de Istanbula geçeceğim,herhalde ay sonuna dogru,şimdilik Bodrum'da aile saadeti yaşıyoruz.Sana iyi yolculuklar şimdiden.
İstanbullular birbirlerini kollamalı :)
slmlar
TD

Adsız dedi ki...

Nerede oldugumu ben bile bilmiyorum.. Bak su an Almanya dayim, dogru. Ama haftaya gene Paris te.. Ve yilbasinda (+noel) ise gene ve gene Italya... Ama TR yi seviyorum...
Benim aile biraz fazla uluslu ve is de var.. o yuzden boyleyiz.. :(
yillardir eve gitmek istiyorum.. ama evim nerede bilmiyorum. En kotusu dergi aboneligim cok zor.. (gayet pessimist gorunuyor, ama icim mutlu!)
B.

ps: en iyisi simdi gidip guzel bir kahve iceyim, neselendirir :) Kahve isteyen?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin